مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور در حاشیه مراسم تحویل هزار دستگاه مینی‌بوس ساخت داخل به ناوگان حمل ونقل عمومی شرایط تحویل هزار دستگاه مینی‌بوس را اعلام کرد.

ميني‌بوس‌هاي توليد داخل

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور گفت: افراد متقاضی باید برای دریافت مینی‌بوس‌های تولید داخل از طریق شهرداری‌ها ثبت‌نام و اقدام کنند و تنها شرط واگذاری، استفاده از مینی‌بوس‌ها در حمل ونقل شهری است.

به گزارش ایسنا، محسن مسلم‌خانی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم تحویل هزار دستگاه مینی بوس ساخت داخل به ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: مبلغ تسهیلاتی که برای این موضوع اختصاص یافته است، ۲۰۰۰ میلیارد ریال است که برای هر مینی‌بوس از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و ۹ درصد آن توسط دولت تامین می‌شود و متقاضی نیز ۹ درصد دیگر را پرداخت می کند.

او ادامه داد: شهرداری یا سازمان‌های حمل و نقل شهری و افراد می‌توانند متقاضی این مینی‌بوس‌ها باشند؛ به‌نحوی که با تشکیل پرونده تسهیلات از آن تسهیلات برخوردار شوند.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: قراردادی با سه شرکت داخلی ایران خودرو، سبلان خودرو و بهمن منعقد شده است و مینی‌بوس‌ها آماده تولید هستند و به محض این‌که متقاضی درخواست کند، ظرف سه ماه تسهیلات به حساب شرکت خودروسازی ریخته خواهد شد و ظرف پنج ماه متقاضی می‌تواند خودروی خود را تحویل بگیرد.

او تصریح کرد: متقاضی باید از طریق شهرداری اقدام کند و ثبت‌نام‌های لازم را انجام دهد. دریافت مینی‌بوس‌ها شرایط خاصی ندارد و تنها شرط آن این است که در حمل و نقل شهری استفاده شود.

یونسیان، مدیر عامل ایران خودرو دیزل نیز در سخنانی، اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای بین ما و اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری سال گذشته منعقد شد و امروز افتخار داریم که آمادگی خود را برای تحویل این مینی‌بوس ها اعلام کنیم.

او ادامه داد: مجموعه ای با ۴۳۰۰ نفر در خود ایران‌خودرو و ۲۰۰۰ نفر  در شرکت‌های تابعه هستیم و ظرفیت تولید ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ون، ۲۵ هزار دستگاه کامیون و کامیونت را در سال داریم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل اضافه کرد که بنا بر سیاست‌هایی که در ایران خودرو حاکم است، احدی را از مجموعه، طی زمان‌هایی که دچار افت تولید شدیم خارج نکردیم. امسال سال رونق تولید از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده است و انتظارمان این است که مشتریان عمده ما مانند سازمان شهرداری‌ها مساعدت‌های لازم را انجام دهند تا ما بتوانیم مسائل ما را حل کنیم و از ظرفیت‌هایی که داریم استفاده کنیم.

او گفت: خریدار محصولات مسافری ما اشخاص نیستند و عمدتاً سازمان ها هستند. اگر بتوانیم با این سازمان‌ها به اشتراک نظری از نظر مشخصات فنی محصولات برسیم، می‌تواند کمکی برای ما در راستای استفاده از ظرفیت‌هایمان باشد.

یونسیان در ادامه گفت: موضوع دیگر بحث نقدینگی است اگر به یک نقدینگی قابل اتکایی برسیم که در فاز اول بتوانیم خرید هایمان را انجام دهیم هیچ محدودیتی در بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها نیست. ما به عنوان شرکت اتوبوس‌ساز مطرح هستیم و اینکه مطرح می‌شود اتوبوس دست‌ دوم آورده شود برای امثال ما نشانگر این است که نتوانستیم به درستی توانایی‌های خود را عرضه کنیم.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل اذعان کرد: تعداد زیادی از اتوبوس‌هایی که در سطح شهرها تردد می‌کنند، عمر مفید خود را طی کردند و به سن فرسودگی رسیده‌اند و عملاً با هزینه‌های بسیار زیادی به سرویس‌دهی ادامه می‌دهند و اگر در نگاه اقتصادی این هزینه ها ظرف مدت محدودی صرف تامین خودروهای نو شود مطمئنا توجیه اقتصادی خواهد داشت.

او در پایان گفت: درخواست می‌کنم که به خاطر رونق تولید اشتغال و جماعتی که در این مجموعه کار می‌کنند نگاهتان در ابتدا به پتانسیل‌های داخلی باشد و در  مرحله دوم نیز به خاطر رفع نیاز شهروندانی که در داخل کشور نیاز به وسیله حمل و نقل عمومی دارند نگاه خاصی به این موضوع شود.

کد خبر 444473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha